joi, 17 noiembrie 2011

Cartea sau filmul ? Filmul sau cartea ?



Am terminat de citit cartea " PS Te iubesc " , si foarte nerabdatoare am luat filmul . Eram foarte foarte curioasa sa-i vad ecranizarea , sa vad personajele din carte , care pe cine interpreteaza :) Inafara de personajele principale , de ele stiam deja . A trecut cam cu greu ziua de munca , nu mai ajungeam odata acasa sa vizionez filmul :)) Mi-am luat si mancarea cu mine in camera :)) Asa .. incepe filmul .. o cearta intre cei doi indragostiti , vad apartamentul in care stateau . Hmm .. de fapt o garsoniera . In carte era vorba despre o casa , chiar cu etaj . Am zis .. asta e , nu asta e cel mai important lucru din film . Incepe sa se deruleze actiunea , nu mai recunosc nimic din ce ar avea legatura cu cartea . Filmul urmareste intr'adevar subiectul cartii , dar mai departe .. or fi incurcat cartile si au continuat de filmat altceva :)
Personajul principal al cartii devine la un moment dat unul neinteresant , apare un altul ..
Eu cred ca e mai greu sa ecranizezi o carte detaliat , dat fiind faptul ca ar fi nevoie de cateva parti ale filmului . Dar daca tot scrii la inceputul filmului " Dupa povestea Ceceliei Ahern " , consider ca asa ar trebui sa ramana .
In fine , nu vreau nici eu sa povestesc detaliat fiecare intamplare , poate unii/unele din voi ar dori sa vada filmul , sau sa citeasca cartea . Mie nu-mi place cand ma uit la un film sa stea cineva in spatele meu si sa-mi zica " acum urmeaza aia , etc etc " . Nu :) Prefer surprizele . Fie ele placute sau nu .
Am mai vazut ecranizari ale altor carti , dar cred ca asa schimbata ca a acesteia , nici una. Probabil s-au gandit ei sa pipereze putin actiunea printr'o scena de dragoste , cu un altul decat personajul principal , despre care in carte nu se pomeneste nimic :))
Una peste alta , tot ce se poate sa fi avut eu asteptari prea mari in ceea ce priveste filmul , pentru ca mi-a placut foarte mult cartea si a stiut sa atinga o coarda sensibila . Este o lectie de viata , te invata cum sa apreciezi persoanele care sunt intr'adevar langa tine , familia , adevaratii prieteni . Daca ar fi fost luat exact firul povestii , si ar fi fost facut un FILM , nu o flushtureala , ar fi iesit o minunatie , cu momente triste dar si altele foarte amuzante . ( "flushtureala" pentru mine inseamna atunci cand, de exemplu ai de invatat ceva pentru scoala ,si doar citesti o data asa .. in graba , si gata : ai invatat :) ) Intelegeti voi :))
In concluzie , aleg intotdeauna cartea in locul filmului . Macar asa , fiecare persoana care o citeste are imaginatia sa . Decat sa-ti bati joc de o carte asa frumoasa .. mai bine iti vezi de treaba ta .
Bineinteles , aceasta e doar parerea mea . Voi ce experiente aveti in legatura cu acest subiect in general ? Cartea sau filmul ?

3 comentarii:

  1. De obicei filmele facute dupa carti tind sa dezamageasca. Eu am patit-o de cateva ori asa ca nu mai am asteptari prea mari. singurele care cat de cat reusesc sa fie la inaltime sunt filmele fantastice gen Stapanul inelelor.. care te impresioneaza foarte mult chiar daca nu urmaresc linia cartii

    RăspundețiȘtergere
  2. thanks for the comment on my blog! check out my new post :D

    happy thanksgiving with love,
    catherine
    www.etinology.com

    RăspundețiȘtergere